hjem Anmeldelser Gjennomgang av robotstøvsugeren Xiaomi Roborock S4 / T4

Gjennomgang av robotstøvsugeren Xiaomi Roborock S4 / T4

Xiaomi fortsetter å utvikle Roborock-serien, en serie robotstøvsugere for hjemmet. Den nye representanten er Roborock S4-modellen med et nytt design - et gjennomsiktig deksel. Enheten har blitt mer manøvrerbar, den passerer bedre trange steder i huset. Modellen har flere sugemodi, et utmerket filtreringssystem, et stort batteri og en ny smarttelefonapp. Jeg vil fortelle deg detaljert om funksjonene og egenskapene til denne dingsen i min anmeldelse.

baner_ali_white

Utseende

Xiaomi gjorde sitt beste: med et gjennomsiktig omslag ser det veldig interessant ut. Plastblank kropp er laget i svart. Saken blir veldig lett tilsmusset, det er alltid spor etter berøring av den. På toppanelet er det en stor knapp, delt i to deler. Den første er ansvarlig for å slå på / av robotstøvsugeren, og den andre er å sende den til dockingstasjonen. En kortvarig undersøkelse fanger øyeblikkelig øyet på stedet der en høypresisjons LDS-sensor (lidar) er plassert, som leser plasseringen og formen på gjenstander, og deretter bygger den mest praktiske rengjøringsveien. Langs enhetens omkrets er det 12 forskjellige typer sensorer som forhindrer kollisjon og fall fra høyde. Hovedbørsten til robotstøvsugeren mottok en komprimert bust og et sammenleggbart design med avtakbare tips - slik forenklet produsenten rengjøringen av børsten fra hår og ull. Det er en side gummibørste.

Utstyr

Xiaomi Roborock S4 / T4

Støvsugeren er pakket veldig nøye, i 2 esker. Den første er en beskyttende laget av papp, og den andre er en beskyttet, som viser dens egenskaper og funksjoner. Inne i esken, bortsett fra selve støvsugeren:

  1. Dokkingstasjon.
  2. Reservefilter.
  3. Roboterengjøringsbørste.
  4. Ladekabel.
  5. Bruksanvisning på 5 språk.

Leveringsomfanget er lite. For mange modeller fra Xiaomi og andre produsenter er det mer mangfoldig.

Funksjonalitet

Xiaomi Roborock S4 / T4

Roborock S4 robotstøvsuger passer best til bruk i rom uten tepper. Enheten gjør en utmerket jobb med å rengjøre glatte gulv eller tepper med en liten haug. Sugekraften er 2000 Pa. Følgende driftsmodi er tilgjengelige for å kontrollere sugeeffekten:

  • stille (50 dB, 1200 Pa);
  • balansert (55 dB, 1400 Pa);
  • turbo (60 dB, 1800 Pa);
  • maks (65 dB, 2000 Pa).

Du kan kontrollere og velge modus gjennom Roborock proprietære applikasjon for Android og iOS. Det kom til å erstatte Mi Home, som ikke viste seg bra. Den nye applikasjonen har blitt mer praktisk, oppdateringer blir regelmessig utgitt for den: nye funksjoner vises, feil er løst. Du kan spore arbeidet ditt online, foreta kartinnstillinger, dele rommet inn i separate soner. Denne modellen gir lagring for opptil tre kort. Den gjennomsiktige søppelkassen har et volum på 420 ml. Støvoppsamler - med E11-klasse HEPA-filter. Det fanger til og med mugg, flass, allergener. Filteret er enkelt å rengjøre og vaskes under vann fra kranen. Leveringssettet inkluderer en ekstra reserve. T4 leveres med et stort 5200 mAh batteri. Denne ladningen er nok for støvsugeren i 150-180 minutters arbeid uten avbrudd, en fulladet batteri tar 300 minutter. Enheten kan rengjøre et stort område - 250 meter2... Støvsugeren er i stand til å overvinne hindringer med en høyde på 15 mm. Har beskyttelse mot fall, kollisjoner.

Fordeler og ulemper

Fordeler:

  • vakker moderne design;
  • høy autonomi;
  • navigasjonssystem, lagring av opptil 3 kart;
  • forskjellige sugemodi;
  • ny praktisk mobilapplikasjon for enhetskontroll;
  • inkludert - reserve HEPA-filter E11;
  • sammenleggbar design av turbobørsten;
  • stort rengjøringsområde - 250m2.

Ulemper:

  • høy pris;
  • ingen våtrengjøring - bare tørr;
  • en sidebørste;
  • ett innebygd filter;
  • den nye applikasjonen er god, men verdt å jobbe med.

Kjennelse

Xiaomi Roborock S4 (T4) robotstøvsuger er veldig interessant, jeg likte spesielt designet. Prisen er 22 tusen rubler: Jeg anser det for høyt. Denne pakken er åpenbart for liten: for eksempel i modellen iLife V50 Pro for 11 tusen rubler er det mye mer. Xiaomi bryr seg alltid om brukervennlighet, så utviklingen av en ny mobilapplikasjon er et stort pluss, selv om det fortsatt er "rå", må du fikse mindre feil, men det fungerer ganske vellykket.

Jeg var fornøyd med påliteligheten til navigasjonssystemet - dette er en sjeldenhet blant de tilgjengelige modellene på markedet. Det er mulig å lagre opptil tre kart, som kan styres via Roborock-appen. Jeg vil også fremheve høy autonomi, det store rengjøringsområdet, den nye sentralbørsten og HEPA-filteret. For meg selv, i denne robotstøvsugeren, fant jeg flere plusser enn minus.









882 0

Legg til en kommentar

Hvordan velge

Anmeldelser

Reparasjoner